Friday, June 12, 2009

SENJA YANG MARAH...


Selama sebulan schedule harian aku tak ketahuan. Selama sebulan juga rutin kehidupan aku tak keruan. Selama sebulan segala urusan rumah dan urusan tangga aku terabai sampai bersepai-sepai. Aku ada projek. Projek tender terbesar untuk tahun ini. Sekarang telah usai sebuah kepayahan. Sebulan juga aku lari daripada dunia luar. Berita panas, berita suam dan berita suam-suam kuku aku tak hirau, berita sensasipun aku dah tak ambil pusing. Dalam kelam kabut sebulan tu aku tak merasa bahang panasnya mentari. Aku tak terkena renik sinar mentari. Aku keluar rumah waktu pagi dan balik rumah juga waktu pagi. Jiran dan rakan jemaah surau cuma berselisihan dan hanya lambaian menemukan kami. Penting sungguh bunyinya. Memangpun sebab peluang ini datang tak selalu. Mungkin 5 tahun atau 3 tahun ataupun 2 tahun satu kali.
Lepas selesai aje projek tu... aku rasa cukup-cukup puas. Komitmen kawan-kawan mantap. Terima kasih sahabat. Sekarang aku free sangat-sangat. Laaa... dah rasa tak tau nak buat apa la pulak. Aku sebenarnya kalau lapang macam gini hobi aku mulalah bergerak. Aku belek sana ,aku belek sini. aku kubik situ aku kubik sinun. Aku buka akhbar lama yang dah beberapa hari aku tak baca tu aku beleklah sehelai demi sehelai. Terennng! Aku terjumpa berita lucu. Aku baca dan baca dan baca lagi. Aku baru tau rerupanya ada 2 berita panas yang baru berlaku. Kisah stadium runtuh di Gong Badak (bukan sebab disondol badak) dan satu pasaraya runtuh di Shah Alam.
Aku paling tertarik pasal kes STADIUM runtuh sebab stadium itu rasa aku bangunan baru di bina dan perasmiannya juga masih panas-panas lagi. Reben masa perasmiannya dulu pun masih ada kat situ.
Aku garu kepala. Bagunan baru dibina runtuh? Maknanya tak teguhlah dia. Kenapa tak kuat? Sebabnya er...errrr...errr sebab dia tak kuat lah kan? Heee!
Ini adalah true story. Aku tak tau nak jawab. tapi kalau cerita ni cerita kartun aku tau lah beri jawapan. Mungkin STADIUM ini runtuh sebab diserang oleh RAKSAKSA ganas yang bernama DRISSOH. Cuba kau orang pasti betul-betul ada tak raksaksa drissoh terperangkap dibawah runtuhan stadium tu!


-Langit Kuala Lumpur ketika ini berjerebu teruk. Minat untuk mengambil gambar agak kurang.
Gambar senja yang diatas tu aku ambik sebulan yang lalu ketika mentari masih lagi berlagu riang. SENJA YANG MARAH...SENJA YANG MERAH!

5 comments:

  1. Raksaksa tu dia jenis 'MAKAN SORANG-SORANG'
    Kita MAKAN BERKAWAN dia MAKAN KAWAN... Eeeee...takutnya!

    ReplyDelete
  2. Salam! Spesies raksasa jenis ni belum pupus ke? Tapi spesies jenis MADSA pun tak kurang ganasnya...

    ReplyDelete
  3. Jenis MADSA pun ada....lagi takut!

    ReplyDelete