Sunday, January 9, 2011

TEGANG!



2011 dah hampir setengah bulan berlalu namun 2010 masih lagi lekap dan likat melekat di hati.
Bukan susah mau melupakan 2010 tapi masa datang dan pergi itu terasa begitu pantas.
Tak terhambat dengan teknologi dan tak terkejar dengan memori yang semakin menderu-deru datang menimpa.
Lupakan tentang azam (akulah tu) dan mau teruskan doa saja semoga hati tidak tergelincir dari landasan iman. Kaki tidak terpelecok bila meniti batas-batas kehidupan. Tuhan...mohon jangan Kau pesongkan aku selepas Engkau titipkan nur menerangi hati. Mohon usah Kau timpakan kedukaan yang tak tertanggung kemampuan seorang aku...DOA.

A -POLITIK
Apa cerita dengan Selangor tiba-tiba saja didatangkan ribut?
Bukan dalam cawan tapi 'taufan' di luar cawan. Derunya kuat sekali
bagai ada sesuatu yang mau direntap dari rakyat.
Akhiranya Selangor diisi SUK yang BARU...aaaa...

B - AMAH.
Kisah yang tertutup dengan nyiru. Bangkainya tak terdaya nak diawet lalu membusuk!
Harap-harap ini cuma gossip politik sebab bila ditengok pada 'Yang kena tuduh' mustahil dia boleh buat macam tu... (wife diapun masih tegang lagi) Tak taulah sebab 'AMAH' yang kononnya yang menjadi mangsa tupun boleh tahan jugak orangnya...
Minta orang-orang politik jangan tegang-tegang urat , berilah peluang 'yang kena tuduh' itu kendurkan dulu anunya. Boleh tegang juga ooo ini kes....amahhh!

C - BN.
Habuan tahun baru daripada pemerintah. Dalam kalut dan resah dengan masalah yang berganda-ganda PM datang senyap-senyap (selepas kena campak) membuat tindakan yang tidak popular.
Kenaikan harga beberapa jenis barangan kawalan menggemparkan.
MINYAK RON95 dan RON97 dinaikkan. Tidak lama jaraknya selepas dinafikan akan kenaikan. Lain-lain barang keperluan turut dinaikkan.
Maka kini tidak hairanlah kalau kita lihat, banyak pemidang protes yang digantung dan direntang sepanjang jalan di ibukota sekarang ini. Rakyat dah tak malu-malu dan segan-segan lagi untuk meluahkan perasaan mereka. MARAH, MALU dah ditolak ketepi janji pemidang protes BN= BARANG NAIK itu dapat dilihat oleh BN sebagai pemerintah. Kali ini rakyat marhaen yang tertindas mau BN TURUN dan dendam akan ditunaikan ketika datangnya PRU13 nanti. Ya..BARANG NAIK perlu diturunkan. Ammmah!

No comments:

Post a Comment