Wednesday, March 23, 2011

PESAN PADA HALIMUNAN.



Dunia
itu akan menjerat
ahli-ahli yang cinta dunia sepenuh hati
dan takut akan mati...

Dunia akan bebaskan ahli-ahli
yang cinta mati dan takutkan dunia
sepenuh hati!

Kerana :
dunia cuma tempat persinggahan;
tempat permainan
sebelum singgah dan kekal
di ALAM ABADI.


KISAH KEDAI KOPI ;

Berputar pada kisah FITNAH BERSIRI.
Lokasinya di kerusi bahagian hujung kedai kopi mamak. Kotak rokok ada tiga kotak atas meja. Pemetik api jenis Ronson ada dua. Satu merah saga dan satu lagi biru pekat. Roti canai dan teh tarik masing-masing sepasang. Menjadi peneman bersembang. Asap rokok berkepul-kepul atas kepala dan menerawang memenuhi kedai kopi tersebut. Mereka bersembang penuh semangat dengan berpandukan surat khabar yang gah 50 tahun merosakan emosi dan intelektual masyarakat madani. Bahagian muka depan surat khabar hari ini menjadi tajuk perbualan. Cara perbualan dan aksi jengkel dan memualkan berselang-seli dengan perbualan mereka. Mungkin mereka ini juga terdiri daripada kumpulan masyarakat gred 3 yang selalu terpesona dengan kenikmatan dunia melebihi nikmat ukhrawi!

LELAKI A : Apa punya mangkuklah mangkuk-mangkuk yang bergelar 'Datuk T' tu...
(Blabalubalablubalablublablubla....merepek meraban penuh carutan)

LELAKI B : Betul kata kau. Kalau nak berbohongpun patut-patutlah jangan sampai terlalu bodoh hingga susah orang nak percaya. Bila dah berlaku begini, semua jadi susah. Kita susah, pemimpin-pemimpin kita susah dan kita sebagai ahli parti juga turut dapat malu dengan cerita merepek-meraban macam ni!

LELAKI A : Menyedut asap rokok dalam-dalam. Diam memerhati sahabatnya sedang meradang sambil meronyok-ronyok surat khabar yang menjadi 'tuhan' mereka. Dia capai surat khabar yang berkeronyok itu dan membelek muka 'Trio T' itu dengan penuh kejengkelan.
"Dulu dia juga yang buat hal dengan budak bawah umur. Orang tak boleh lupa perangai buruk dia tu....Walau dia dibersihkan di Mahkamah tetapi orang macam ni orang dah tak mau. Dia kena duduk diam-diam di rumah. Jangan lagi terlibat hal parti lagi...!" Dia bersuara lagi. Kali ini dengan satu lagi siri konspirasi fitnah bersiri yang tetap mahu menjahanamkan 'HERO' yang mereka takut itu.
"Kalau aku. aku buat rakaman video kat luar negara, pergilah kat Ulan Bator ka..... kat Maldive ...ke kat mana-mana tempat yang orang tak kenal.... barulah class sikit."

Mereka pakat-pakat gelak. Gelak dengan satu lagi teori bodoh mereka yang sama sahaja standard dengan 3 MANGKUK T tersebut!

- p/s- BANYAK BETUL ORANG BODOH!

No comments:

Post a Comment