Wednesday, December 15, 2010

MAN OF THE YEAR.


Atas kapasiti
cabaran dan fitnah yang bertali arus
daripada regim pemerintah
yang tamak dan rakus
cinta dunia.

-SEBENARNYA sudah terlalu lama aku tidak melukis,
sudah bertahun juga rasa malas melukis membelenggu, namun atas sebab-sebab tertentu aku buang sifat malas jauh-jauh. Aku buang rasa segan jauh-jauh.
Aku nak lukis balik macam dulu-dulu. Itu kata hati. Aku nak bersungguh-sungguh melukis, terima cabaran kawan-kawan.
Alamak! Ini dah jadi macam azam baru? Entahlah tapi inilah hakikatnya, aku asalnya memang buat kerja-kerja seni sikit-sikit je. Tak popularpun...cuma sekitar kawan-kawan yang sealiran aje yang tahu.
"Bakat yang Allah kasi kalau tak diteruskan akan berkarat. Bakat kalau terus-terusan dipendam akan berkubur!" Itu kata kawan-kawan yang sempat ditemui beri semangat. Aku mengiyakan je. sebab ada betul juga kata-kata gitu. Cuma dulunya aku ambil mudah tentang bakat. Pandang sebelah mata akan nikmat luar biasa yang Allah anugerahkan. Mudah-mudahan ini akan memberi perspektif baru tentang survival aku. Aku pilih DSAI atas sebab dia sebenarnya adalah tokoh politik yang nak sangat aku lukis. Muka dan rupa dia unik bagi aku. Ada pelbagai rona, memang sukar ditafsirkan atas 'garis-garis' tapi inilah hasilnya, (tak seberapa) tapi aku suka dan puas hati.
SEMOGA DSAI BERJAYA MELAWAN FITNAH YANG DATANG BERTALI-TEMALI ATAS NAMA REFORMASI DEMI KEADILAN. TAKBIR!

-KAMERA?

No comments:

Post a Comment