Sunday, September 6, 2009

yang PELIK dan AJAIB







KEDUA -DUA gambar ini dirakam pada 4/09/2009. Pada awalnya cuma biasa-biasa sahaja, tidak nampak apa-apa keganjilan

waktu tersebut. Jam 7.15 pagi setelah usai kuliah subuh di musolla.Cuaca agak hening dan mega mendung dah mula berarak melatari kaki langit. Saya seperti biasa mengagah-agah muncung dSLR kearah mana-mana sudut yang terasa berkenan di hati.


Awalnya biasa sahaja tapi yang pelik bila gambar- gambar ini diupload, macam ada sedikit keganjilan pada dua keping gambar tersebut. OBJEK BULAT dan dikelilingi mega merah berlegar di sekitar padang!


Entah, tak nak timbulkan polimik, hati hanya berkata itu hanya fenomena alam yang sesekali berlaku. ALLAH MAHA BERKUASA menjadikan apa sahaja! MASYAALLAH!




- Hati hanya memikirkan di pertengahan Ramadhan ini, kemana hilangnya manusia yang ramai-ramai berkunjung ke surau atau masjid seperti di permulaan Ramadhan dulu?


Saf yang ketat dan padat dah jadi longgar dan jarang- jarang!


Saf yang penuh ketat dan sendat sampai melimpah-limpah keluar dah lompong dan ruang musolla makin berkurang dan semakin lapang!


Apakah ada lagi tawaran yang lebih hebat telah datang menandingi TAWARAN YANG ALLAH GANJARKAN kepada ummatnya diakhiran Ramadhan ini?


3 comments:

  1. Salam az,
    Subhanallah... Maha Suci Allah yang memperlihatkan kebesaran-Nya kepada sesiapa yang ingin melihat-Nya.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.

    Saya terjumpa blog ni. Baru tengok beberapa entri. Rasanya ada lagi gambar2 yang cantik di sini. Kalau mahu ambil, bolehkah?

    ReplyDelete
  3. Koleksi binatang pelik :
    http://petai.my/2010/04/koleksi-foto-ular-berkepala-2-yang-pelik/

    ReplyDelete