Thursday, October 15, 2009

CAHAYA yang suram



Seminggu selepas berakhirnya PRK BAGAN PINANG N.31.
BN menang dengan majoriti besar dan pemenang itu ketika ini sedang membesarkan dirinya dengan pujian yang melambung-lambung dari rakan taulan. Pemenang itu sedang bergaya menunjuk-nunjukkan kehebatan dirinya sambil mengherdik para musuh politiknya. Dia anak jati yang tau segala-galanya tentang Bagan Pinang. Dialah seorang pemimpin tempatan yang sentiasa dekat dan melekat di hati masyarakat sekitar sini. Dialah yang mampu memberi sumbangan kepada makhluk-makluk yang bermukim di sini. Dialah itu dan dialah ini. Dialah yang sebenarnya layak menjadi pemimpin di tempat tanah tumpah darahnya ini. Dia sudah menunjuk-nunjukkan bakatnya mentadbir bukan setakat area-area sini sahaja, dia pernah jadi MB agak lama dan dia pernah menjadi MENTERI KABINET yang hinggap dipelbagai potfolio. Sejarah dan ketokohannya sukar digugat oleh sesiapapun. Cuma yang buatkan di tersingkir adalah masalah TEKNIKAL dalam parti. Dia dituduh pengamal politik wang dalam parti dan dia disingkirkan oleh kawan-kawannya sendiri yang bengang dengan dia. Dia dah dihukum oleh Parti dia dan dia dah bebas, dia dah bersih sebersih-bersihnya.
Kini kemenangan dia di Bagan Pinang membuktikan segalanya. Rasuah teknikal yang dilakukan dulu telah dimaafkan oleh masyarakat setempat dan pucuk pimpinan partinya. RASUAH DULU TU BUKAN RASUAH sebenar. PM dah explain panjang lebar kat Peranchis tempohari. Jadi kita fahaaaaaaammmmmm! Ketika ini KEPENDEKKANNYA TELAH DIANGKAT MENJADI TERLAMPAU TINGGI!
(selepas ini kita tengok apo yang akan disapu sebersih-bersihnya... tanah rezab melayu N9 ado laei ko?)

ZULKIFLI MOHD. UMAR kini menjadi seorang tokoh yang bagai terpinggir. Dia digambarkan oleh pemuka-pemuka arus perdana sebagai MAKHLUK ASING yang tak layak memimpin. Orang Bagan Pinang@ Port Dickson tak hinginkan dia. Dia tak punya apa-apa merit yang cemerlang. Dia digambarkan sebagai lelaki yang tewas dalam 3 pilihanraya. Dia diwajahkan sebagai LELAKI YANG MENGHABIHKAN BOGHEH YO!

Sebenarnya telah berkurun lamanya,
suara dan keinginan itu terapung di permukaan riak dan buih
beralun-alun bagai buih-buih di Selat Melaka,
dan kemudian jauh dibawa gelombang
yang kemudian tenggelam di dasar lautan
menjadi lumut-lumut menghijau
melumuti karang-karang di dasarnya.

Kita (PAS) kini sedang menggilap sebutir bintang yang bakal bersinar. Dia AKAN MENJADI SANG TOKOH... INSYAALLAH. TAKBIR!

No comments:

Post a Comment