Monday, October 26, 2009

YUSOF EMBONG



USTAZ YUSOF EMBONG.
Seorang guru/ pendakwah yang cukup wibawa. Cukup energetik dan sungguh sofistikated. Uslub dan metodologi dakwahnya seiring dengan zaman.
Penggunaan komputer riba dan power point sudah menggambarkan yang beliau memang komited dengan kerja dakwah. Dakwah baginya bukan kerja main-main. Bukan hobi sambil lewa tetapi ini betul-betul punya jalan!
Beliau bergerak dari satu surau ke satu surau memenuhi jemputan dan pergerakkan itu seolah-olah realiti hidupnya yang sentiasa berpindah-randah mengajar dari satu sekolah ke sekolah yang lain(pedalaman), menabur bakti kepada pertiwi. Perpindahan bukan atas sebab permohonan diri tapi 'PERMINTAAN ORANG ATAS' yang agak tidak selesa dengan dakwahnya. Menyampaikan kebenaran memang menyakitkan dan itulah jalan agung yang dia pilih sebagai bukti 'KITA HAMBA ALLAH' dan redhanya tulus pada ALLAH.
Kesungguhan dan keikhlasannya sebagai pejuang agama memang tiada nilainya. Barangkali seluruh BAJET 2010 jika dilambakkan kesakunyapun belum cukup untuk dikira sebagai upah sebuah pengorbanan yang tak ternilai ini. Semoga Ustaz YUSOF EMBONG terus istiqamah dengan perjuangannya. TAKBIR!

No comments:

Post a Comment