Sunday, May 31, 2009

ADA BeRAN...

My first costumer! Thanks kerana berani mencuba. Perasaan aku benar-benar goyah bila ada sahabat offer aku untuk Karikaturkan mereka berdua suami-isteri. Bukan takut macam terjumpa harimau lapar tetapi TAKUT AKU LUKIS TAK JADI. Haru jadinyakan? Tapi lepas dia terima KARIKATUR ini aku lihat muka mereka berdua HAPPY. Maknanya menjadilah tu!
Dalam hal ini aku suka menelusuri semangat seorang kawan. Dia dah maju dan jauh kehadapan. Dia dah tak pandang belakang lagi. Dia dah world wide. Namanya dah tersohor melangkaui sempadan, Lukisan dia ada class. Artwork dia mencecah 4 angka. Dulu dia ada satu group yang digelar KALIMA, akhir-akhir ini dia banyak menyendiri. Agaknya tengah banyak idea! Seniman... ada ganjilnya. Dulu aku suka tengok dia buat Karikatur Shiela Majid dan Amy Search, pernah keluar majalah kartun. Bahkan dia aku anggap salah seorang GURU yang ngajar aku melukis kartun. ZUL ALBANI @ ALBANY MAJID ... sesiapa yang mengikuti perkembangan seni catan, kenal dia.
- Yang penting dalam hidup adalah TABAH.

2 comments:

  1. Pyan... usul-usul pelik macam ni selalunya datang dari SPRM jelah! Walau bagaimanapun usul ni akan aku fikirkan 10 tahun lagi.

    ReplyDelete