Tuesday, May 26, 2009

BIONICMAN



Subhanallah. Agak lama benar aku tak pernah bertemu kawan-kawan yang sama lepak kat Restoran Yusoof Kari Kepala Ikan (sori tak pernah order kari kepala ikan) CM. Dah lama betul aku tak pernah bergurau dengan teman-teman yang sering bersama pekena teh tarik kat restoran yang sama kat Pasar Budaya. Especially group cartoonist. Rerupanya mereka semua telah buat satu gerombolan dan pusing-pusing seluruh Malaysia dan enjoy dengan CARICATURE skecth on the sport. Hebat aku kagum dengan semangat mereka. Semangat mereka semangat lamina. Kental tidak pernah putus asa dengan industri yang entah kemana APRESIASI masyarakat terhadap golongan ini. Sahabat aku ADEPUTRA semua tahu dah tersohor benar dia dengan dunia dia.
Aku! Aku tak tahu aku ni kategori apa aku ni. Nak kata pelukis... rasa-rasanaya bukan. Kartunis, aku dah tak melukis kartun untuk majalah. Jauh sekali sebagai artist. Sesekali aku cuba juga lukis potret, tapi entah... rasa macam tak menjadi. Lukis muka sendiri pun tak menjadi. Sekali tu ada kawan setaman yang suruh@paksa aku lukis seseorang yang paling istimewa dalam dunia, yang aku gelarkan dia sebagai 'BIO NIK MAN' dan Mr. Presiden. Nah! Tengoklah jadi ke tidak Lukisan wajah Pok Nik, yang rasanya ada tergantung kat Balai Islam Lundang. Satu lagi wajah tu aku sedekah kat Markas PAS di Klang Gate. Dah tengok dua potret tu agak-agak, aku boleh lukis lagi ke?

No comments: