Friday, May 29, 2009

THE HISTORY OF THE MAN


"Ketika manusia muncul di planet bumi hanya satu yang diketahuinya,
bahawa ia tidak ketahui apa-apa." - Rene Sedilot

Maknanya kita tak boleh memandai-mandai, buat itu, buat ini, mengaku itu hak aku dan mengaku ini juga hak aku. Malah apa-apa ajelah semua HAK aku. Sebab apa, yang kita memandai-mandai mengaku hak itu semuanya datang dari ALLAH. Dia Maha Pencipta dengan satu perkataan "Kun!" Maka "Jadilah"
Kalau kita ada ilmu kongsi-kongsilah dengan orang lain.
Kalau kita ada kepandaian kita ajar-ajarlah pada yang tak tahu.
Kalau kita ada rahsia?
Rahsia peribadi mengadulah pada Yang Maha Kuasa.
Rahsia nak jadi kaya boleh kita cerita-ceritakan semoga kita semua jadi kaya.
Tak payah cari AH LONG, tak payah hutang dengan CETI dan tak payah buat LOAN BANK.


1- Jangan tinggal sembahyang jemaah.
2- Banyakkan zikir.
3- Jangan tinggal SEMBAHYANG DHUHA
4- Panjangkan SILATURRAHIM jangan putuskan.
5- Banyak bersedekah harta benda@ wang ringgit. Paling tak ada, SENYUMpun pemurah rezeki.

Aku ini kartunis. Aku sedang berusaha DRAW CARICATURE. Kalau ada sahabat atau sesiapa yang singgah di BINTANG TIMUR ingin lukis karikatur sila berbuat demikian. Insya Allah ada rezeki dari ALLAH. Jangan risau-risau sangat tentang rezeki ni. Bagi Salam dan kita aturkan kemudian. Ini satu contoh CARICATURE yang aku lukis.

No comments:

Post a Comment